Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mécaglisse Pour L'an Prochain
#1
Pour ceux qui ne vienne pas sur le forum du club focus quebec, AXO organise une journÃÂe sur le circuit tres technique de mÃÂcaglisse. La date nest pas fixàencore mais on fait juste un tour d'horizon pour voir qui est intÃÂressÃÂ.

En gros, mÃÂcaglisse est un circuit technique, ce qui le diffÃÂrencie des autres circuit ou l'on doit avoir une voiture puissante pour les ligne droite. Donc vu la suspension et le chassis rigide de la focus, càle terrain de jeu idÃÂal.

Alors des intÃÂressÃÂs(es) ??? :)
03 ZX5, TrAcK rEaDy Big Grin

[Image: signature.jpg]
Reply
#2
:1engrishsign:

:D
Reply
#3
Mecaglisse? C'est tu la meme affair que autocross ou solo2?
Civic's sucks!

SEX is like math: add the bed, subtract the clothes, divide the legs, and pray you don't multiply!
Reply
#4
euro,Apr 13 2007, 09:21 AM Wrote:Mecaglisse? C'est tu la meme affair que autocross ou solo2?
[right][snapback]234546[/snapback][/right]


Mecaglisse is a small technical racetrack situated at Notre Dame de la Merci, about 1hr north of Montreal.

Mecaglisse

It's the perfect site for mild powered cars with good handling due to the short racetrack. If I'm correct, it's an open lapping session, nothing too serisous. The main point is to get some seat time and enjoy your day. The only mandatory equipment is a Snell approved helmet.

got gas?
Reply
#5
ca dÃÂpend de ce que je voie cette annÃÂe mais si c'est bien je suis surment partant
Reply
#6
djrard,Nov 17 2006, 03:36 PM Wrote:Pour ceux qui ne vienne pas sur le forum du club focus quebec, AXO organise une journÃÂe sur le circuit tres technique de mÃÂcaglisse. La date nest pas fixàencore mais on fait juste un tour d'horizon pour voir qui est intÃÂressÃÂ.

En gros, mÃÂcaglisse est un circuit technique, ce qui le diffÃÂrencie des autres circuit ou l'on doit avoir une voiture puissante pour les ligne droite. Donc vu la suspension et le chassis rigide de la focus, càle terrain de jeu idÃÂal.

Alors des intÃÂressÃÂs(es) ???  :)
[right][snapback]216461[/snapback][/right]
The track looks very interesting and the prices reasonable IMO - do you think it's likely to be during the week or on the weekend?

If during the week I would be definitely interested - couldn't do it on the weekend.
2008 Fusion SEL MTX - DD1 * 2009 Fusion SEL - DD2 * 2007 Focus ZXW - R*I*P * 2004 Focus ZTW CD Silver - sold * 2004 Focus ZTW Black - sold * 2003 Focus ZTW Black - sold * 2001 Focus ZTW Gold - sold * 2000 Focus SE Wagon (ZTW option) - Black - sold * 2000 Focus SE Wagon (ZTW option) - Gold R*I*P

2003 Focus ZX5 infra-red Track Rat - R*I*P
2003 ZX5 CD Silver Track Rat - retired, but still in the driveway


New track rat: 2000 ZX3, Atlantic Blue * JRSC with lots more to come

* New Zetec crate motor - NFG - thanks Topspeed *
Reply
#7
I think the dates are the 22 or 29 of July 07 . It's a Sunday , dates are not official according to the CFQ web site.


I was wondering if the fees are per person or per car for the track rental ?
Martin !
...V8 RX7...

...[Image: stan.gif]
Reply
#8
official date : July 29 B)

still some place left
03 ZX5, TrAcK rEaDy Big Grin

[Image: signature.jpg]
Reply
#9
Ça l'air amusant... mais j'ai juste une ST stock puis càà 6 heures de route de chez moi :( C'est en plein dans mes vacances... Je vais en parler à ma "douce" moitià;)

2007 CD Silver ST  **** FOR SALE ****
2014 Performance Blue ST  **** SOLD ****

2016 Ford Edge Sport Shadow Black
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)